Tummer ner

igår var jag och Jenny på Nacka bk. Tog ett tag att fundera ut hur vi hittade dit från busshållsplatsen. Vi hade glömt att kolla på kartan :D Så är det sådan tur att vi har smartphones så man snabbt kan kika vart man ska, inte! sl.se fungerade knappt alls. så vi chansade att gå åt ett håll, vilket var rätt :)
Det var lite folk där när vi kom dit, tur att det inte var öde :) Men något bra mottagande fick vi inte.. de skulle köra platsliggning efter ett tag och inte ens ens blick åt vårt håll om vi ville vara med.. dåligt!
Klubbstugan var oxå stängd? Planerna var heller inget att skryta om, den stora gräsplanen var dyblöt med stora vattenpölar.
Och ett till klagomål, det var ett hunddagis precis intill klubbet som det var ett jävla liv i, massa skrik och bråk. tråkigt!

Nu till det bra :D Idag har jag bakat saffransbullar med två olika fyllningar, en med vanlig bullfyllnind dvs. smör. socker, vaniljsocker och kanel. sedan en med madelmassa och smör. Supergott blev det i alla fall! Bjöd hem mamma och Olov på bullfika. Sedan har mamma varit i New York på en miniresa. Fick id-puder. har inte testat det än, får väl göras imorrn. Sedan vågade hon köpa stölvar, snygga och sköna de oxå! Får väl fixa bilder imorrn eller nått :)

På lördag blir det tävling för Jenny och Tilo, tyvärr visade Tilo lite hälta imorse. Får hoppas på att det gåra över. Så vila för honom tills tävlingen, bara det att han är en vovve som behöver springa av sig, rejält! :D

Sedan på kvällen ska vi ut och äta gott och dricka gott med Alle och kompisar. Men jag har en dubbelbokning... vi ska ut med komvuxkompisarna oxå. Får se hur jag gör, om man kan träffa alla :D

Inte en skymt av snö, kikade nyss å vädret fram till den 7 december.. Näst nästa måndag förresten börjar jag på mitt nya jobb! väldigt trevligt och spännande! Jag ska skolas in :D

Juste, Theo satte mitt hjärta på prövning på BKn. Jag testade att lära honom hopp över hinder. Det gick bra :) Sedan går vi till en  annan plan där jag ska kommendera Jenny i FF. Jag ställer mig bredvid hindret som är på maxhöjd (1m?) Theo laddar för att hoppa och jag säger nej med trött röst. Tittar mot Jenny igen varav han HOPPAR! haha jäkla hund! han fastnar givetvis på hindret men tar sig ner fort igen, vänder sig och om och kollar vart hans godis är :D herregud! jag blev bra mållös och chockad ett bra tag efter det.

Jag tränade även med träapporten med honom. Som han har börjat tycka är skitäcklig. Så jag fick en snilleidé att kasta apporten istället. höll fast honom i halsbandet mot mig och kastade apporten över bakom honom släppte och han hämtade den :D wiie! två gånger tog han den rätt och en gång rakt över klossen men det gjorde inget tyckte jag, bara han bär den :)
Jenny sa förut att vi kanske ska träna för att starta i klass 1.. men njee, det känns för långt borta.

Läggande under gång: Check!
Platsliggning: Kan ligga i kanske 20-30 sek.
Linförighet: Glider ur position, sackar efter, tappar fokus.
Apportering: Kan 2ans apportering, Kan hålla 1ans i 1-2 sek.
Ställande under gång: Har inte lärt sig att stå upp :D kanske ska börja lära in hopp-stå
Hopp över hinder: Lättfixat så fort han lär sig ingångar.
Inkallning: Har tjuvat någon gång, kan ej ingångar.
Tandvisning: Han drar sig nog undan men är annars lätt att hantera

Så mjaa, mycket att träna på med andra ord :D

Agility tror jag skulle passa honom bra, jag gick emot A-hindret på klubben och han kastade sig upp :) Även det där längre hindret. Dock är han inte var med cirkelarbete eller något sådant, om jag pekar med fingret och försöker föra honom så börjar han nosa i backen.. han tror nämligen att jag pekar att det finns godis där :D
Problemen i agilityn är dock gungan. Har testat liite "bang-lek" med den, han tyckte klart det var läskigt att den rörde sig och att det lät. Men godisgalen som han är kommer han över det relativt snabbt. Tunneln var lite äcklig oxå :D och slalom verkar så svår att lära in, tar ett bra tag.

Nä nu ska jag sluta skriva och gå och sussa kudde! tyvärr blev det inga filmer då det regnade innan jag åkte så struntade i kameran... det slutade så klart 5 minuter efter jag hade gått ut.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vet inte vad det var för folk som tränade men det är inte så vanligt att folk på klubben frågar andra om de vill vara med. Ganska skönt tycker jag å inget som är direkt störande ;)



Håller med om nacka f.ö, planerna är jättedåliga. Guppiga och ojämna. Nu är det så jobbigt för allt är så lerigt så man ser ut som fan varje gång man tränat haha ;)

2011-11-25 @ 21:05:56
URL: http://www.emeliebriding.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback