Kommer..

våren snart :D? underbart väder och varmt är det oxå. har tagit på mig för mycket kläder både igår och idag. skönt!
var vid badet idag igen, tänkte vara där en snabbis eftersom jag skulle promma med mamma vid tre. men var ute en timme ändå. valle fick en utskällining av en hund som han har träffat flera gånger. det var lugn stämning och så kom valle och ville liva upp och då fick han massa tillsägelser. försökte jucka en gång men då kastade jag kopplet i marken (barbro style) haha. han lyssnar mycket bättre och alla hundmöten vi fick gick fin fint! tror det beror på mig oxå att jag vet hur och vad jag ska göra och att jag är beredd med godis. just skvallerträningen fungerar väl så där. han stannar men är seg på att vända sig tillbaka mot mig. bäst går om hunden går förbi på långt håll eller om de står still som oss. om de går emot för jag hjälpa honom och belöna bakåt. men ser redan framsteg sen i fredags, vilket odjur han var då :D

ska i alla fall gå på en till promenix innan solen går ner och imorrn åker vi nog till hellasgården med mamma och då tänkte jag köra lite uppletande av både mig och han leksaker. kanske tillomen testar på ett spår ;) men bara om man inte behöver pulsa så mycket, vilket jag nog kommer få göra. jaja vi får se, lite nos ska han få använda.

så funderar jag på att shejpa in honom att backa. har så dålig fantasi vad jag ska lära honom. han är ju inte den bästa att bjuda på beteenden. igår testade jag dock hur balansen var och den var toppen! de måste nog ha tränat lite balans med honom. jätte duktig är han på at sitta fint, för att vara en av de klumpigaste hundarna jag träffat. välte både ut sin vattenskål över hela köket och en öl :D haha

igår var vi hos alles föräldrar, bror, flickvän och barn var där. vi lagade paella och efterår fick vi ost och kex, chiliaioli, skagenröra, rökta räkor och kakor. behöver jag säga att det var gott. jag och alles pappa åt typ upp alla räkor som fanns. fii vad goda dom var! tillomed alle smakade och tyckte de var gott.

lite arg på mig själv att jag inte tog med kameran idag heller, hade blivit riktigt bra bilder. men vill ha lite koll på trögskallen först. idag var det en ridgeback hane som han var lite för vild med och den högg i luften så käkarna small, samt några makreringar i valles valpskinn :D men han gav sig inte för att han inte tog honom på allvar.. suck. men de gick bra i alla fall :) gick när han skötte sig som bäst, tvättade öron och pussade på ridgen haha :D

videkissar och tussilago vart är ni

 

nä nu är det dagsför lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback