Äntligen

det har inte fungerat att blogg på "min" dator sjukt länge. har haft massor att skriva om men mycket är glömt :D
vi har varit på landet och blivit myggbitna samt grillat, solat lite medans vi jobbat. sen har jag fått "fast" jobb som extrapersonal på Shell, känns super :D vet inte hur ofta jag kommer jobba men ska ta reda på det imorrn, jag vill jobba så mycket som möjligt.
i juli ska vi åka till Norge! vi ska tälta och vandra i fjordarna, spännande!

i helgen blir det att kika på tävling i farsta, tror det är lydnad.. eller var det skydd? :P

tyvärr har jag inga bilder på den här datorn, men lägger upp såfort blogg.se fungerar på andra datorn.
Theo har tagit sina första simtag :D sötnöten! tyvärr råkade alle trycka på fel knapp när han skulle filma :P
nästa helg blir det ett stort kelpie MH, minnet kommer nog ta slut på kameran :D annars då?
jo jag är så sjukt valpsugen, eller bara att jag vill ha en egen hund. fi fan vad allt ska ta tid. hur ska man kunna ha hund när man jobbar?? visst hunddagis eller dagmatte men det känns ändå lite kefft att man ska spendera tiden med hunden på morgonen och/eller på kvällen bara, hur kul är det? ännu värre blir det ju att en spännande parning skall ske i slutet av detta år eller början på nästa, iof är hanen inte vald.. men jag garanterar att det valet blir bra :D

här är lite filmer som jag inte lagt upp. Början till tricket "städa" med Theo


pass 2


i pass 2 så tar jag med leksaken men jag inser att jag gått för snabbt fram. jag har inte shejpat fram att han ska bära leksaken utan bara gripa den och släppa den. får väl vänta med klicket en millisekund efter varje gripande för annars blir han för frustrerad, det är då han börjar låta och tramsa runt. men det är så kul med en hund som fattar allt så snabbt. jag är glad att jag kunde vara med från början och "lära" honom shejping :D

här är en till film på en liten chihuahua som är så söt och egen. måste försöka filma henne när hon kissar nästa gång.. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback