ont i huvudet

idag kom äntligen valles mat. plingade som attan på dörren och jag hade bara täcke runt mig. så jag klädde på mig och släpade in packetet när leverantören hade gått :D
gav hungriga valle mat och så gick vi ut. strålande sol och varma vindar, vårkänsla!
var ingen i rasthagen idag heller... så vi tränade på att hoppa upp på stora trasiga snögubbar, och såklart att ta sönder dom..

sedan kom en tjej med en staffemix tik på 6 månader. supersöt och helt galen :P dom lekte fint men valle var tvungen att jucka på henne med.. suck! det var faktist första gången han morrade och skällde under lek.

nu vill jag att han ska vakna så vi kan tränade lite. men han gick nyss och la sig i sin bädd och ligger nu och snarkar.
tror jag ska köra lite mer bakdelskontroll och öva på att belöna mer rätt. förra filmen var ju katastrof.

för övrigt har jag haft ont i huvet hela dagen, så dr små ont. vilket oftast beror på att jag har håret uppsatt men det släppte inte även fast jag gjorde en lös fläta.

lagade den goda linssoppan med citron, kanel och curry. blev mummsit gott!

edit:
har filmat lite med valle nu, han vaknade. så tråkigt att det är så mörk så man får gissa vart valle är när man kollar på filmen. försökte lösa det, tror det är lite ljusare.
en taklampa är inte så där jätte billig. och jag kan inte hänga upp vad som helst i taket :D

han var inte så pigg idag faktisk, la sig direkt om jag inte tränade något med honom i någon minut.
nu hamnade dock kameran för högt upp, haha. skit oxå!

på bakdelskontrollen ser man inte katalogen som han står på och heller inte fotarbetet så bra. men det gick bättre den här gången, jag var noggrannare att kolla hur han satte fötterna. och inte ha lika stor kriterie på att han måste stå kvar på boken med båda tassarna när han ska röra på sig.

valle har fastnat på att jämt sätta sig ner när han ska få mat eller godis, där sitter ögonkontakten till 100% men nu tänkte jag att det måste sitta vid stå oxå, samt ligg såklart. men ligg kan han inte :D haha eller jo han kan lägg dig ner men inte ligg pang bom.

ögonkontakt med stå


bakdelskontroll

sitta fint


nu ska jag ta och göra något med choklad i. hur kan man vara så här chokladsugen :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback