molly och valle

idag begav sig jag och valle ut till söder för att ha en liten hundträff med mammas kompis hund. en blandning mellan schäfer och rottis, som valle :) en tik på 10 månader.
valle var tyvärr på extremt juckhumör, stackars molly orkade inte säga till efter ett tag. och valle slog dövöronen till och lyssnade i 1 sekund sedan var han där igen.
mitt tålamod brast helt men det hjälpte inte. kände typ att jag kunde gett bort honom där och då.
men det gick helt ok i alla fall. molly var superlugn och sansad. klart mer mogen än valle i huvudet.
blev väl inte så där jätte mycket lek, kändes som att vi gick omkring och höll koll på valle.
vi var en stund i hundgården vid vita bergsparken men inga hundar var där alls. alla gick när vi kom :D en lite fox terrier/jakt terrier kom på besök i alla fall. pondus hade den och valle rörde inte en min åt den där terrien :P
som för övrigt försökte styra upp när valle var på molly, dessvärre skällde den på molly och inte valle. kanske för att hon var lite osäker. synd det att man inte kan prata lite hudnspråk och prata med dem om massa saker :P

sedan var det skola så valle fick stanna hemma hos mamma och vila lite. hon sa att det hade gått bra men valle hade lagt sig mitt i vägen när hon skulle packa :P
superkul i skolan, vi gick igenom studion där på skolan och massa olika ljussättningar, porträttfoton osv.

här kommer dagens bilder:


kram kram

valle o molly (kolla skillnaden på svanslängd)

valle in action

vi byter plats du och jag

hej på dig

jag ställer mig här jag

får se hur många som får plats

normala valle

men låt mig vara!


så nu får det räcka.
jag kollade aldrig på megamind, men ska nog göra det nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback