Luring

idag fick valle träffa tre jackrussels och en wheaten terrier. alla var lika "arga" och visade valle lite hyffs. tycker jag är bra :) låter hårt men han behöver det. han behöver lära sig att man kan inte uppföra sig hur som hellst och jucka och springa på alla. han försökte jucka en gång men som tur var stod jag nära och reagerade snabbt.
lycklig var han och så fick vi sällskap på vägen hem :)

vi åkte och handlade hundmat, godis, ben och en gummikarda. och när vi kom hem fann vi detta... hrm!
får väl skylla på att han inte hade fått mat :P


sedan har vi hälsat på alles föräldrar som åker till chile på onsdag, blir borta över en månad. avundsjuk?
åt pizza, pratade och tittade på nyårsbilder.
mamma ville oxå bjuda på pizza visade det sig och spela spel. så vi åkte dit efteråt och spelade lite och åt ost och kex.

sedan var alle tvungen att flytta sin andra bil som är avställd (eller vad det heter), vi (jag) fick skotta ut den och skotta in den :D valle fick sig en rejäl springtur genom att apportera sina sönderbitna tennisbollar. så kul att han fattar och är med. det blir fortfarande lite frivarv i mellan åt och bollar som försvinner i snön. och han har lite svårt att avsluta. man ser på honom att han inte blir nöjd. så jag tog undan bollarna och kastade lite snöklumpar som avslut. knäppis. hade verkligen inte tid att kissa, så jag fick stå och vänta ut honom som att han vore en lite valp :P vad gör man inte :D


så hittade jag en film på youtube om hur man kan lära in high five eller skaka tassen men hjälp av luring. eftersom valle är lite trög... eller ja men ska väl aldrig skylla på hunden. men det är lättare att avända lite hjälp med honom. han bjuder inte på beteenden. så tränade jag lite med honom nyss :)
här


och hemma hos alles föräldrar hittade jag en telefonkatalog som jag fick upp honom med tassarna på :) svårt att hitta något som inte glider undan och något som inte går sönder som han hoppar och far runt. kan filma lite imorrn om jag har tid :)

nu är det läggdags för alla oss. inte vanligt att man går o lägger sig så här sent när man har hund, men valle har vänt lite på dygnet med oss hehe. inte bra :P

god natt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Nä vi har inte kollat öronen, får se om vi ska göra det om det fortsätter. Blä får hoppas att det ger sig :/

2011-01-03 @ 19:56:20
URL: http://www.emeliebriding.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback