Filmer

idag har vi inte gjort så mycket. lagat mat och så bara tagit det lugnt.
var ute med valle och det kom fram en lösspringande hund för första gången.
jag hör någon som ropar och tittar åt alla håll, med tanke på det j*vla snöovädret så såg jag ingeting.
jag hade både klicker i ena handen och godis i den andra, valle var lös. så ser jag en amstaffblandning som kommer i hundra knyck från skogen och ägaren låångt borta. och jag helt långsam i huvudet hinner inte få upp kopplet (har ett utan halsband) och stoppar ner klickern i fickan. får tillslut en öggla som jag håller i o tänker att han kommer slita sig och jag kommer inte orka hålla emot. han drar ju som ett as när det kommer andra hundar. men jag hinner i alla fall få honom bakom mig och sträcker fram benet mot den andra hunden, tror det var en tik. som backar lite och undrar varför jag var i vägen. så måttar jag en lätt spark med smalbenet mot den andra hundens bringa. det var verkligen inte hårt och så sa jag att "du går iväg", haha. värsta långa historien om ett liten hundmöte men jag tyckte det gick så bra och jag behöll lugnet. tur att man vet hur man ska göra :) och en normalt funtad hund fattar ju att den inte kan gå fram om någon står i vägen.

nåja nog snackat om det nu :) jag har filmat hela tre filmer idag som jag tänkte bjuda på. tyvärr är de lite mörka då våran taklampa har gått sönder helt..




bonusfilm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback