Apans Knytnäve

Har inte orkat skrivit så mycket den senaste tiden men nu kommer det massa bilder och text :P

i fredags spelade vi som sagt spel och åt massa goda tacos. jag orkade bara en vilket är ovanligt, brukar i alla fall kunna trycka i mig två. vi fick vår lampa i taket fixad så nu ser man att det är ett rum :D lampan plockades i sär i tusen olika delar och bitar. lite böjningar hit och dit och en huvudsäkring som gick men annars blev det perfekt!
innan kvällen var vi även i skärholmsgallerian och köpte massa små saker. mest kontorsgrejer.. med andra ord, viktiga saker ;)

jag kunde inte låta bli att köpa den här leksaken, det var så söt :) finns på jula!

cesar gillade den oxå :)

men jag blev sugen på att göra egna leksaker. sökte på internet och tydligen finns det någon knop? som heter apans knytnäve som är exakt det bollen är gjord av. testade med ett snöre men det var för tunnt. så ska man lägga en kula i mitten om den ska bli helt rund. får väl se om jag hittar något fint rep att göra av :)

på lördagen
åkte vi till ikea med alles brors tjej och deras lille son. köpte som vanligt massa annat som man inte hade planer på att köpa. men ändå ganska vettiga saker.
bland annat den här klockan


innan hade vi en klocka som är säkert 20 år gammal. brunmelerad och så ful att google inte ens har en liknade bild på den. vi slängde det snabbt som attan när den nya klockan kom intågande.
sedan gick vi hem till alles föräldrar och hälsade på lillebror. storebror var med oxå. vi spelade x-box och åt chips o dipp :P fastnade där tills både alle och alles storebror somnade och vi satt ensamma med ett spel som lillebror redan har varvat för länge sedan, haha.

idag, söndag har vi varit på utställning i sickla. som heter "sjukt bra konst". mamma och hennes kille var med. men det var inte så märkvärdigt. ganska litet och bara några få saker som var lite roliga/bra.

hittade den här på vägen, men jag vet inte vad den gör :P

så när vi kom hem lagade vi fryspizza :D kan det bli bättre (onyttigare)?

en liten öl fick slinka ner oxå, ännu bättre ;)


så nu ska jag nog börja designa en till/annan banner till bloggen.

just det! jag fick sjukt mycket lust att göra en kattbalkong till sommaren. ska leta efter gamla hyllor och någon bokhylla, sedan näta in hela balkongen. svåraste är nog nätet och orken att hämta möbler. men jag tror att det kan bli bra :) bordet och stolarna måste fortfarande få plats men det går nog.

här är någons balkong som de gjort om. bästa bilden jag hittade men något liknande i alla fall, fast med en bokhylla oxå


sen är jag gaanska sugen på en kattunge fi satan.
har kollat på massa cornish rex uppfödare här i sthlm och hittat några vettiga. måste bara ta reda på om de har några speciella sjukdomar och mycket allergier... vill inte vara med om en till (?) allergikatt igen. men om jag ska köpa raskatt för 7000 så kommer jag nog ha råd att köpa hund istället.

läste oxå att katter speciellt är mycket känsliga mot stress. tex många katter i hemmet, byte av platser och mycket spring i hemmet. då kan de utveckla sjukdomar och må allmänt dåligt. tänker att Cesar kan ha fått allergi eller klåda av att vi flyttar mycket på honom. pendlar mellan mig och ägaren. men nu har han ju bott hos dem i 5 veckor och när vi hämtade honom hade han kliat sig.
han går ju på ett hills foder nu, sensitive skin tror jag det heter. men tiden för att man ska se skillnad har inte gått än.

jaja nu ska jag fortsätta med mitt!

heddå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback