Motivation

just nu är jag sjukt motiverad och samtidigt frustrerad. frustrerad därför att jag inte kan använda min motivation.
jag kan göra det till att plugga men jag vill göra praktiska saker. som att börja rida igen, skaffa valp, köpa hus, börja utbilda mig... ;)
well, inget utav det kan jag göra. jag vet inte vad det kostar att rida nu för tiden. på min tid (ja nu låter det som att jag är väldigt gammal) kostade det 2000 per termin. kan tänka mig att det är mycket mer än så nu.

annars skulle det vara kul att dra ut och rida islänning med pojken. jag kommer väl vara så ringrostig att jag jag inte ens kan sitta ner i trav :D det kommer i alla fall vara väldigt ovant och eftersom jag har växt ett antal centimeter sen sist jag satt på hästryggen lär jag inte få en ponny. tycker hästar är så svåra att hålla ihop, så jäkla långa. speciellt ridskolehästar som är så lata :D

ojoj vilka planer jag har för min valp. lydnaden är självklar men jag vill satsa på söket. gå med i en riktig sökgrupp, fy vad kul! spåret känns som att det kommer med ändå, så länge hunden inte stressar.

nä nu ska jag nog sätta igång med lite städning när jag ändå är på G. vaknade imorse med apont i halsen men det gick över. är bara lite täppt i näsan. har inte råd att bli sjuk nu så det tänker jag inte bli heller.

kom på nu att jag har massa bilder nere i källaren som jag skulle vilja ha på datorn. får ta och scanna i dem sedan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback