Misslyckat

pigg och glad gav jag mig ut och skulle fota mina hdrbilder. motivationen var på topp och jag längtade till att gå in igen och redigera mina bilder. det var svinkallt ute och isvindar pinade hela min kropp. fick springa upp igen oxå då jag hade glömt hållaren till stativet. fotade i alla fall som jag har lärt mig och tog en panoramabild på köpet.
sprang in och laddade över bilderna.
följde en tutorial och allt gick ganska bra. men när allt var klart blev det en jävla besvikelse. skitbilder!:mad: det hände typ ingenting. lite mer färg kom till men inte så där snyggt som jag trodde att det skulle bli :( man ser knappast att det är en hdr bild om man tittar på den :|

nytt försök imorrn då jag ska på möte imorgonbitti sedan möte upp mamma för en prommenad. då man går så dyker det upp massa fotomöjligheter. få se till att klä mig varmt :D jag brukar oftast glömma vantar och långkalsonger :thumbup:

så har jag skrivit lite mer på min jevla uppgift i svenska... den börjar dock kännas ganska klar :)
så har jag två uppgifter kvar + en liten diskussion. i foto har jag två landskapsbilder, en HDR bild, en matbild och en redigeringuppgift - ska göra cesar jättestor så ska jag eller någon annan stå ute och se rädd ut haha :D btw en hdr bild är flera bilder som man tar på samma objekt, typ ett hus med en himmel. så ändrar man tiden så man går från ljusa bilder till mörka. ju längre slutartid ju ljusare bilder. så tar man runt 3-6 bilder och lägger ihop dem. då får man alla skuggor + highlights + en snygg himmel.
ex.


var ute för ett tag sedan och åt på donken, ångrar mig nu när jag inte alls var sugen, blä! men det var mysigt med en nattur. älskar natturer på somrarna. när man stannar någontans och går runt eller sätter sig, myys :love:

hittade ett par pissnygga jeansshorts på HM, men de var slut i natbutiken i den färg jag ville ha så de lär väl vara slut i stan oxå :tired:

jag som har gått i blitt gråhårig ;)


fick hem boken control unleashed igår oxå :D men det har inte börjat klia i fingrarna än för att läsa den. tror jag har fullt upp men nuvarande kurser för att orka/kunna läsa den. får ta och göra det senare :)

saknar Valle oxå :( min mysgos!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback