Kändisar

jag förstår inte hur så många kan vara besatta av kändisar. som följer diverse känsidar i skvallerblaskor, internet och på tv. som typ älskar denna person. det tyder ju bara på en sak, man följer utseenden.. enbart. eller ja, självklart kändisskapet oxå. att personen är känd. majoriteten av alla kändisar styrs av media. ta bara lady gaga, hon är den mest betalade kändisen inom "musik" idag. varför? för att de har gjort henne känd så enkelt är det. hon utsmyckas så man tappar hakan. well, alla kan bli köpta. med tillräckligt mycket pengar kan vi folk göra vad som helst.

nä jag förstår inte hysterin över kändisar. vart är våra barn på väg dessutom. småtjejer som skriker rakt ut och typ dör när de ser twilight filmerna på bio. nu vet jag inte vad han heter men jag har hört om folk som berättar när den där vargpojken kommer i bild. det kan vara så att det beror på status oxå. status att gilla vargpojken.... behöver jag säga något? idioti..

folk avundas kändisar. att dom är kända och ser bra ut. det är hemskt!
det finns dock en kändis som jag smälter för, EN och det är jhonny depp. men jag skulle aldrig betala för att se honom. om jag ska betala för något kändisskap är det musik. gå på något bra band. jag är inte ute efter att se männsikorna på scenen jag är ute efter showen och att det är så sjukt mycket bättre än de kan hör på datorn. man vill ju åt känslan!

att ha en idol. jag anser att en idol ska vara en förebild, helst i det praktiska. vi ska inte vilja vara den personen (jag har sett alldeles för många rihanna de sista åren) men man ska vilja ta åt sig av kunskapen och utöva den själv. ta de delarna man känner är rätt och ta de andra med en nypa salt. annars är det bara tragiskt. tragiskt att vilja vara någon annan än sig själv. osäkerhet, dåligt självförtroende och dålig självkänsla. ta alla känslor och gör något åt det istället. vill du göra något så gör det. men tyvärr kan man ju inte göra allt, vi är begränsade.

det är sjukt vad som trycks in i våra huvuden. vad vi ska gilla och inte. vi ska spela fotboll och när vi slutar med det så ska vi titta på fotboll och älska ett speciellt lag. vi ska klä oss speciellt och även om vi inte gillar det så mycket ibörjan kommer vi göra det så småning om eftersom det är status. om man gillar annorluna eller tycker annorlunda, framförallt ifrågasätter då är man knäpp i huvet och helt psyko.
jag är trött på att folk kollar konstigt när jag säger vad jag tycker eller inte håller med om det alla andra gör. men jag kommer aldrig ge mig ;)


röda mattan

Kommentarer
Postat av: Felicia

b-b-braaa :D



och; haha JAAA så sant så, din kommentar jag fick ;)

2011-02-16 @ 20:56:42
URL: http://felicilicious.blogspot.com/
Postat av: Veronica

dette med at folk blir veldig opptatt av kjendiser tror jeg kanskje er fordi folk (helst unge) tror kjendisstausen er noe som gir livet mer innhold, mer spenning, mer mening, de romantiserer det litt, eller veldig, igrunnen. men kjendiser er som alle andre mennesker, bak den masken og det skuespillet og imagen de er betalt for, og sikkert mye fint der som med alle mennesker, men jeg orker ikke lete meg gjennom vegger og murer bygget opp av samfunn, media og dem selv, jeg liker ekte mennesker som er seg selv uansett, og som viser frem sin sjel :o) Ha en god dag.

2011-02-17 @ 12:22:48
URL: http://ihavedreams.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback