Chile

alle har fått för en tid sedan jobberbjudande i chile. vi har inte pratat om det så mycket då det knappt har varit aktuellt och inte klart. men nu har han både boende och jobb där från och med december i år.
hans kompisar ska åka dit i några veckor runt den tiden och tanken är att jag ska åka dit efter ett tag. men några månader blev ett halvår.... och då kommer det bli så att jag måste söka jobb där osv. ett halv år i ett främmande land där man knappt kan språket. visst jag borde kunna det nu. lyssnat på spanska i över fyra år, så det borde jag kunnna. men nu kan jag inte det.. suck!
blir så förvirrad arg och deppig. jag kan ju inte stanna hemma... 6 månader utan alle. han kommer glömma bort mig :P men jag vill inte vara borta så länge. vara borta från mamma så länge. usch! nää.. vet inte hur jag ska lösa det här.
visst är det väl en kul grej att göra men just nu känner jag bara.. NEJ jag vill inte


Kommentarer
Postat av: Jessica

Klart att du ska följa med Linda, du lär dig ju spanska där. Se det som ett äventyr och en erfarenhet. Finns det inget som du kan jobba med eller plugga om du hänger på? 6 månader i ett annat land går snabbt, och du kommer hem lagom till sommaren :) Vad är det han ska jobba med?

2011-02-03 @ 18:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback