Skola och Hundträning

Inte mycket skrivade här i bloggen, har nog aldrig varit :D i alla fall har skolan börjat. ganska skönt och kul att göra någonting. filosofin är apsvår, företagsekonomin enkel-ska ha prov nu på onsdag. o grafiska komuniskationen är rolig!
annars har hundandet legat lågt ändå tills i fredags. så nu är det igång, theo och matte tränas för fullt. svårt att instrurera och förklara hur man tänker. prio nummer 1 nu är theos ljudande... hua vad man blir döv. idag tränade vi passivitet med ignorans när han ljudade och klick+godis när han var tyst (och inte brydde sig om godis), vi stog i 1 timme tror jag med pauser (vilket är svårt eftersom vi måste hålla oss i rörelse då) och lite annan träning, började lära in ordet "fri". i alla fall blev det ett lyckat tränringpass även om det var intensivt.
nu på onsdag kommer jag få lite egentid med theo och då ska det tränas.. jag är så träningssugen. min mun går i ett och jag vill förklara allt på en o samma gång samtidigt som jag visar praktiskt :rolleyes:
sen på fredagen blir första träningspasset med husse, spännande!

när jag kom hem ifrån skolan idag, stannde längre och gjorde klart lite grafisk läxa, så åt jag vårrullar.. fattar inte att jag inte vågat smaka det förut! svinigt gott är det. köpte såna där små vegitariska och doppade i sötsur sås och soja, mumma!

den här killen saknar jag nu


i helgen var vi på landet och gick på 40 års fest, en av grannarna fyllde år. mysigt var det och kul! tiden flög förbi och plötsligt var det måndag. god mat blev det och jag åt smörgåstårta för första gången, det ni ;) efterrätten vad nog godast ändå. cheesecake med rabarber"kräm" och citronmelissblad, woho!

nu blir det lite slappa och lite filosofiplugg tills imorrn :)

Kommentarer
Postat av: Fille Pille

Alå har du aldrig ätit vårisar eller smörgåstårta förut?? Du är galen kvinna!!! haha ;) Det är ju heeelt UNDERBART! kasta hit lite :D

2011-08-29 @ 20:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback