MH

har bestämt med mormor att jag ska göra MH med hennes hund. en liten dvärgpudel :D
men jobbigaste är att man nog måste vara medlem i någon brukshundklubb(?). och det känns ju lite onödigt att betala en årsavgift när man inte ens har hund..
nästa datum i borlänge är i maj, usch vilken lång väntan. kanske kan skicka Atlas på posten hit till sthlm :D

men jag tror inte det kommer gå så bra. för det första så är han väldigt nervig och spattig. jag berättade lite för mormor vad MH var och i ett moment så kommer det två utklädda spöken ut ur skogen som går mot hunden en och en, mormors kommentar: "ja man du vet Atlas han bryr sig inte om folk som är utklädda".. haha, jaja tänkte jag.
visst är han leksugen när man kommer och hälsar på, jag brukar leka med honom med hans favorit leksak som är en söndertuggad mjukiskatt. han har blivit bättre på att bita hårt men det är tugg tugg och omtag. belönar med rösten när han drar emot. men mormor och hennes man brukar knappast hjälpa mig, när de leker så går de lite hotade emot honom som att de ska ta leksaken och då springer han iväg.. suck. det tycker dom är roligt.
på MHt kommer de ju han någon slags trasa eller flätad leksak, men jag tror inte atlas kommer gilla det
:D får väl ta med hans kattleksak.

sen så är det ju att han måste lita lite på mig och se att jag inte tycker sakerna är farliga. när jag hälsar på så är han klistrad vid mig och följer mig vart jag än går. lyssnar jätte bra, nästan bättre än på mormor, ops det får man inte säga till henne.
ja vi får väl se hur det går.. har en liten gissning själv
här kan man läsa om de olika momenten: http://www.borlangebk.se/MH.html

nu ska jag laga lite ris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback