marabou polka

sitter här med min förbannade svenska uppgift. som nu tillslut går mycket bra =) fick hjälp av mamma igår och det visade sig att jag krånglat till det alltför mycket =P

vi var på fotografiska museet oxå, väldigt nice var det. temat var fashion. och alle tyckte det var för mycket ansikten... jaja
sen när vi gick hem beställde vi pizza ;) gött! fast dom var inte så goda.. lite torra. men det dög!
alle åkte hem för att duscha och gå ut med sina grappar. och jag stannade kvar hos mami så ät vi ostbricka med lite mer starka och vågade ostar, hur gott som helst. speciellt dom starka ostarna som var lite salta, så hade man på hallonmarmelad..*dregglar*. så drack vi lite vin och mamma fixade en campari med juice, funkar.


så kom carro en gammal vän till mamma så gick vi till en liten krog och mötte anders, pia och matte. anders har jag inte träffar på år och dar (mammas ex), jätte kul! sen när det stängde klockan ett (vi drygade oss kvar till halv två) så drog jag hem. men tunnelbanorna matchar som vanligt aldrig så det tog ett tag att åka hem. så fick jag vänta på bussen i över 20 min för jag vill inte gå hem i mörkret.. jobbigt att vara tjej ;)

har mer och mer funderat på att göra ett sånt där legenhetsbyte. med lägre hyra och större lägenhet. så man får in sängen i ett rum iaf *suck*. plus närmare till tunnelbanan, haha jag vet vi ÄR lata!

alle vill att vi ska åka till spanien och hälsa på hans kusin som bor där. men jag tänker att det är kallt o så. men runt 20 grader sa dom att det var. så vi får se. åka dit och softa, men jag vet inte om jag är sugen på det. hatar att flyga. tar så jävla lång tid och så är det så tråååkigt! blä!

sen nästa helg ska jag ta en tripp till lilla borlänge och hälsa på far min..... det var ett bra tag sen nu. närmare 4 år sedan. ja ja.. det går väl bra. han fyller år, vad fan ska man ta med då då? jag tänkte en blomma, mamma sa ett kort på mig inramat. men det tycker jag passar bättre till farmor som julklapp.

måste förresten ringa henne och säga att jag ska komma på juldagen eller något, och har ju hund med mig. farmors hund är mycket gammal och sjuk, vet inte om han är avlivad än. för det kanske inte är så smart att ta med en lekfull rottis till en hund som knappt kan gå.. usch tycker så synd om honom ='/ lilla Loro som han heter som hoppade jämfota över staket som var över 1,5 meter lätt som en plätt är 16 år nu och har artos i ländryggen. vad förändrad de kan bli de små liven. kände knappt igenom honom...
måste be om en kort på honom att ta med hem som minne. fast då från friska dagar =)

ska med o äte på broken dreams med fellepelle och hennes vänner på lördagen, trevlans! de kanske skulle ut oxå men vet ej om jag ska följa, får se hur partysugen man ärrr.
sen hem på söndagen. måste skynda mig o boka biljetter både till helgen och till julen. dom går åt snabbt. men det är inte världens roligast att göra när ett felmeddelande kommer upp 10 gånger. tappar man lusten lixom!


jajja! nu ska man fortsätta med pluggandet ;) och mummsa vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback