min champ(injon) hund!

Ja, när jag väl kommer köpa min valp. När jag har tid och råd villsäga. Hur ska jag kunna välja kennel? tänk om jag väljer första bästa valp som jag ser, nej usch så får det inte bli! tänk om det inte föds någon som jag vill ha och att dom på kenneln puschar på mig en valp som jag inte vill ha. haha såna tankar jag har! ett mycket stort problem :D
Nu säger ju alla att man inte ska gå efter utseende och jag tycket likaså, men vadå om den enda hanen som föds av den kull jag väntat på är vit? då kan jag ju inte välja den. och det handlar ju om utseende. speciellt jag som vill ställa ut. då hoppas man ju på att få en liten champion vappe som har mycket krut. vill ju bara inte gå och ställa ut! här ska tränas och tävlas. jag ska komma upp i elitlydnad med min framtida amstaff, de ni ;)
då kommer tankarna, tänk om jag får en segpropp som vissa amstaffs kan vara eller att den inte alls tycker lydnad är kul (fast det beror ju lite på hur man tränar).
hur mycket krav kan man egentligen ställa på en uppfödare? haha det känns som att den uppfödare som väljer mig kommer få en lyckligt lottad valp :D hur kaxigt lät det? ;):D


me like !


jag vill bara plocka en valp härifrån, nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback