planering..

jag kommer ofta på olika saker att göra och framför allt utbilda mig. utbilda mig inom hunderiet såklart.
mina planer har varit att utbilda mig till instruktör, men det ligger lite längre fram eftersom jag vill börja lite mjukt och jag vill ha egen hund innan jag ger mig på en sån stor utbildning. sedan kom tanken på hunddagis utbildning, har en ganska stor tanke att utbilda mig tills nästa sommar på Aurora hundtjänst. då går man 2 veckor intensiv på ett mobilt hunddagis med studiebesök på vanliga hunddagis och hem. det kostar 5800 kr och det finns betydligt billigare men då är utbildingen på ca: 1 år.. tycker jag är lite mycket.
sen  för någon dag sen kom jag på att det finns små utbildningar som figurant, då mentalfigurant. kommer då att gå runt i skogen utklädd som ett spöke för att se hur hundarna reagerar på mystiska lilla jag :D
sen finns det ju andra figurant utbildningar men jag har inte hittat någon info om det och SBK (brukshundsklubben) går det inte och få tag på via mail under sommaren.. suck!

har varit ute och gått med cesar igen, han börjar bli så duktig :D jätte skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback