roky erickson

var jag o mamma o såg igår. vi var på munchenbryggeriet och frös som attan i början. en öl kostade 65 spänn, billigt och bra. helt galna priser. sen kom jag på att jag var typ svinhungrig, tänkte köpa lite nötter. då har dom wasabiärtor? och sourcream chips. vilken bar har inte jordnötter?? så efter mycket om och men köper vi väl lite chips, gillar verkligen inte sourcrem längre, blä! det ska vara vanliga saltade chips =)
roky skulle börja spela klockan nio, men började inte förrens 22:22 ;) spelade i en och en halv timme, lagom tycker jag. tyvärr var inte ljudet det bästa =/ förstör så mycket. sen har han en väldigt hrm, skränig röst, lite hes och så. och det gjorde inte det bättre. han såg iaf väldigt go ut, långt grått skägg och lite kort och tjock.

då och nu

favvolåten
http://open.spotify.com/track/6lmeqX06jmFJPgawcD5mvF

sitter och dricker glögg nu, fryser. dom är så snåla här med värmen. om det är superkallt en dag så kommer inte värmen i elementen på förrens 1-2 dagar efter. bra..
var ute med Valle och gick en annan väg. det går verkligen bättre på prmenaderna nu. kanske för att vi känner varandra bättre. hade honom lös och tränade inkallning och spontankontakt, gölle :D
så mötte vi en rottis på 11 månader, så dom fick springa och leka lite, tills den andra hunden började jucka på valle som blev helt förvirrad. haha. varför juckar typ alla hundar?! helt onödigt.

sen gick vi förbi rasthagen och då var alla där med sina hundar. eller ja, alla var väl inte där. men tyvärr ingen hund som valle kunde leka med, eller de vill inte leka med honom, jobbig tonåring lixom. så valle bjöd väl upp till lek och börja jucka på pyrneen oskar. vilket inte uppskattades av mig och oskar. så när valle var på honom försökte Cobbe (en portugisikt vattenhund) hjälpa till, ingen får ge sig på oskar.
valle verkade inte fatta någonting och fortsatte bara leka. så tillslut blev det ett jävla liv. oskar och cobbe gav sig på valle. lille plutten fattade ingenting. som tur var markerade de andra bara, lät nog värre än vad det var.
och det var inte som att man kunde sticka in handen och ta bort någon av de andra hundarna. men efter någon tillsägelse så gav sig de andra hundarna. då blev i alla fall valle lugn, så det kanske behövdes.
man såg verkligen hur han försökte trotsa de äldre. knäpphund.

helt deckad är han nu i alla fall, ligger och drömmer så det rycker i hela kroppen.
juste, jag trodde ju han hade mask. evigt slickande där bak, inte mysigt. så jag köpte maskmedel.. ingen mask. jelva skit. då kanske det är analsäckarna. och då måste man till vetten. de brukar visa hur man ska göra men kan tänker knappast vara där i pilla oO blä!

så ska man sätta igång med sista uppgiften som ska vara klar senast idag. jag är så duktig på att spara allt till sista dagen.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jo, jag tycker det är så svårt att veta hur man ska göra :/

Ställer henne i unghundsklass :)

2010-12-15 @ 14:34:23
URL: http://www.emeliebriding.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback