Julgran

idag när jag gick ut på morgon prommenaden med valle gick jag ner till badet (rasthagen) för att se vilka som var där. då hade vi redan varit ute en timme.
så när vi kom dit var theo där :) göllepojken. valle blir helhypad när andra hundar är där och springer runt och skäller. och theo skällde för full hals, som tur var var de långt inne i hagen så jag hade lite tid på mig att ställa krav på att vildvalle skulle lugna ner sig.

theo och en mellan(dvärg?)schnauzertik var där. valle och tiken sprang runt och theo skällde mest. sen blev han skit sur på valle och började bita honom i kinderna, lilla valle fattade ingenting. men det lugnade ner sig.
så gick vi på en liten promenad alla tre. theo fjäskade för mig hela vägen och ville ha uppmärksamhet =P ha kanske var svartsjuk att jag hade en annan hund :D
dumma mig som aldrig tar med mig kameran. men inte lätt att hålla reda på allt. ska iaf ska med den imorrn, för på helgerna brukar det vara mycket folk där. hoppas hon med vita hedehunden är där :)
det slutade i alla fall med att vi var ute i 2,5 timmar. gissa om jag var slut!

sen kom mamma hit och skulle kolla i förådet. hon letade efter lite saker som hon saknade.
i vårt föråd ser man knappt någonting för det ligger i mellan två lampor, skit dumt!
ci hade inte städat förådet på länge länge och bara skuffat in saker på varandra. så vi gick igenom alla lådor och packade om allt. väldigt skönt att ha det gjort. jag hittade spel, julpynt, täckbyxor och jackor. bra när jag är ute och går.

valle har varit ut på en till prommis och sedan har han vilat och så har vi tränat lite. det behövs.
jag gjorde två leksaker som är bättre att hålla i, tyvärr blev dom lite smala men det kanske inte gör något. ska träna loss med honom. har fått massa tips på forumet, mycket bra! men vet inte hur jag ska börja :D


hade med mig två tennisbollar idag på promenaden för att träna loss. kastade ena och när han kom tillbaka visade jag den andra och sa loss. han släppte och fick springa efter den andra. det gick super :) tills efter 5 minuter då bollen försvann. valle hittade den inte och när jag skulle hjälpa honom hittade jag den inte heller. så att träna med var ju bara att glömma :/

så tränade jag nosduttar och omvänt lockande. han ska behålla sin position tills godisen kommer till honom. om han rör sig mot godisen innan den når munnen stängs handen. öppen hand = rätt. visst gjorde jag mycket fel nu när jag kollar på filmen. rör för mycket på handen och ger godis för sällan. men man lär sig! mer övning för både mig och valle hihi

här kan ni se det
>>>> http://www.youtube.com/watch?v=XlHCOYCdK7o <<<<

sen klädde jag julgranen hade inget glitter men det gjorde nog inget, den blev fin ändå tycker jag. skulle göra det med alle men han var för seg på att komma hem. synd för honom :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback